Tuesday, August 15, 2017

Bila Madam YB berbunyi suruh khawin.........

Banyak benda kena settel sebelum berangkat ke cherating....Tinggal 1 hari jer lagi, rasa tak sabar untuk ke sana....Hari isnin baru ni, baru aku dapat berbual dengan Madam YB (mama aku) , banyak bercerita tapi yang pasti bercerita tentang cucu nya, setiap pergi KL dan balik mesti Madam YB bercerita tentang cucu....yang tu macam ni, yang sorang lagi macam tu, haih...macam comel jer dengar cerita cucu Madam YB, nak nak si amar yang mulut macam orang tua, dahlah patah jari baru ni, boleh buat rilek jer...hahaha....

Amar waktu umur 2 tahun

Tiba satu ketika tu, Madam YB bercerita tentang masakan tempat orang khawin pulak....dalam hati aku haish mama nih, apahal malam-malam buat keluar topik nih...Madam YB cerita zaman sekarang orang dah tak buat dah gulai-gulai, orang dah tukar kepada sup...Madam YB cakap sup dekat majlis khawin yang dia pergi sedap & ada ulam-ulam gitu...jadi memang dah menjadi favorite Madam YB makan ulam, dekat rumah pun boleh dikatakan ulam ulaman makanan ruji Madam YB....Aku pun balas dengan pantas "Nanti kita buat macam tu la mama dekat Majlis angah"... Madam YB pun balas " Mama nak buat tapi angah nya bila nak khawin? Mama masuk minang cakap jer siapa, mama risik takyah tunang-tunang, khawin terus" Kemudian aku balas " Tahulah mama...." Ini kali pertama Madam YB berbunyi macam serius nak suruh aku khawin, hahaha.....


Betul, siapa tak terasa bila ibubapa bising bila nak khawin, Mr.Bos sendiri banyak bising bila nak khawin, tapi itulah, macam aku cakap tadi kan best jika orang faham isi hati aku....sebab itu aku isi masa aku dengan kawan-kawan, bola sepak, shoot gambar...supaya aku dapat isi kekosongan hati tapi aku kena akui tetap tidak boleh.....

Tapi Aku tak pernah putus berdoa agar aku dapat temui insan yang aku boleh bimbing & jaga dengan baik.....Kalau aku tidak bertemu jodoh pun, aku masih lagi ada Madam YB & Mr.Bos untuk aku jaga, Aku selalu pujuk hati aku, mungkin ALLAH swt ingin aku jaga Madam YB & Mr.Bos dahulu...

Moga-moga sahabat sekalian yang tak bertemu jodoh lagi, aku mendoakan kalian bertemu jodoh dengan cepat yerrrr


Related Posts

Bila Madam YB berbunyi suruh khawin.........
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.