Wednesday, May 17, 2017

Nuansa Aspirasi Ramadhan di Hotel Perdana Kota Bharu, Kelantan

Kredit Gambar : Ben Ashaari
Bulan Ramadhan bakal tiba, tidak lama lagi kan? ada seminggu je lah lagi.. Ya ALLAH tak sabar rasanya..Bila nak tiba bulan ramadhan makan pesta makan mesti meriah terutama di Kelantan..dengan ada bazar ramadhan, orang yang cari rezeki menjual tepi jalan, buat kuih muih dan macam-macam lagi..fuh best...

Cuba korang tengok gambar dibawah ni...


Best kan? Kari Kambing Gear Box fuh..kecur air liur kejap..haha

Hotel Perdana akan mengadakan Iftar Ramadhan sempena kita rakyat Malaysia akan menyambut bulan puasa tidak lama lagi..



Bila bulan puasa tiba pasti akan mencari kelainan kan? Kalau korang nak tahu, Hotel Perdana menyediakan 5 kawah gulai! Apa 5 kawah? Ya, 5 kawah dengan pelbagai lauk seperti Kari Kambing Gearbox, Gulai Kawah Daging Tetel, Kari Kepala Ikan, Gulai Ayam Kampung Sumatera, dan Masak Lemak Daging Salai Mangga Muda. Wow Banyakkan...Tahun ini Hotel Perdana ada menyediakan 3 ekor kambing golek (pusing) setiap hari...hehe kalau korang nak makan kambing, boleh beriftar di Hotel Perdana..

Kalau korang nak cari masakan arab, Nah Mendi Chicken dan Mendi Lamb ada di Hotel Perdana pada iftar ramadhan nanti dan yang paling best korang dapat menikmati makanan arab di tepi kolam..nak nak pada waktu malam, fuh...romantik babe..



Aku punya perangai kalau pergi tempat makanan, aku akan mencari benda yang paling pelik dan susah nak dapat di Kelantan..Kalau dekat KL memang senang nak dapat, di Kelantan memang susah nak dapat, makanan yang aku cari adalah SUP TORPEDO POWER, apa sup toperdo ini korang google lah, hehehe tapi khasiat dia memang ump, memang power babe..




Selain itu, Hotel Perdana juga akan menyediakan makanan secara bergilir-gilir setiap hari dengan menu berlainan dan dengan jumlah makanan yang disediakan, korang tak perlu risau sebab makanan tidak akan habis, menurut wakil hotel perdana semalam, makanan masih akan disediakan selepas solat terawih dan yang paling best, hotel perdana juga menyediakan pakej untuk bersahur dari jam 3.30 pagi sehingga 5.30 pagi. Tambaha pula. korang boleh buat tempahan untuk majlis berbukan puasa secara privasi dengan kapasiti dewan 50 orang.

Tahun ini, bertemakan "Nuansa Aspirasi Ramadhan", Hotel Perdana menawarkan lebih 188 sajian yang berkonsepkan Arab, Indonesia & Thai termasuk kepelbagaian kuih-muih tradisional. Konsep ini telah menjadi penanda eksklusif untuk iftar ramadhan lebih dari 4 tahun di Hotel Perdana.

Selain daripada itu, Hotel Perdana juga memperkenal konsep membeli sambil menderma dimana setiap RM1 akan diambil dari setiap pembelian untuk diderma kan kepada golongan yang memerlukan.

Tunggu apa lagi, korang boleh buat ajak kawan-kawan, keluarga, pasangan, siapa-siapa sahaja untuk merancang berbuka puasa di Hotel Perdana sebab puasa pun tak lama lagi, ada lebih kurang seminggu ja lagi..

Sebarang pertanyaan atau persoalan korang boleh ke



Related Posts

Nuansa Aspirasi Ramadhan di Hotel Perdana Kota Bharu, Kelantan
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

4 comments

Tulis comments
avatar
May 17, 2017 at 7:12 PM

Nanti nak singgah la. Sedap nampak.

Reply
avatar
May 17, 2017 at 7:17 PM

Bila nak sampai kelantan ni. Sama lah.. nak mkn gini mesti cari yg unik2..

Reply
avatar
May 17, 2017 at 7:55 PM

menyelerakan! tapi sayang, jauh...huhu...kelantan mesti lagi banyak menu yang menarik kan!

Reply